• Suna Acum! 0723.272.251

START-UP FARMACIE Solutii si mobilier pentru farmacii!

Daca doriti sa deschideti o farmacie sau sa dezvoltati o retea, cunostintele dvs. trebuie sustinute de consultanta profesionista atat in domeniul legislativ, cat si in cel financiar si logistic. Ianson va ofera informatii esentiale si analiza premergatoare, astfel incat afacerea dvs. sa dureze in timp si sa genereze profit.

Cadrul legislativ pentru infiintarea farmaciei
In Romania, farmaciile sunt societati comerciale, conform Legii 31/1990, avand ca obiect de activitate comercializarea cu amanuntul a produselor farmaceutice. Normativele specifice sunt prevazute in Legea 266/2008 si Ordinul MS 962/2009.
Farmacia comunitara functioneaza pe baza unei autorizatii de functionare emise de Ministerul Sanatatii Publice si este condusa de un farmacist-sef, certificat ca membru al Colegiului Farmacistilor din Romania.
Infiintarea, functionarea si organizarea, precum si preschimbarea autorizatiilor de functionare ale farmaciilor sunt stabilite de Ministerul Sanatatii Publice.

Documente necesare pentru infiintare
-Cerere tip - descarca format pdf
-Lista cu documentele necesare - descarca format pdf
-Memoriul tehnic pentru spatiul de functionare
Documentatia se depune la Ministerul Sanatatii, iar autorizatia de functionare se elibereaza in urma unui raport favorabil de inspectie intocmit de personalul Ministerului Sanatatii.

Echipa Ianson furnizeaza toate informatiile si serviciile de care aveti nevoie pentru a incepe o afacere in siguranta:
1. Alegerea spatiului
-Spatiul si zona sunt determinante pentru o afacere in domeniul farmaceutic si impun un cumul de conditii:
-Suprafata: minim de 55 mp
-Pozitie: apropiere fata de piete agroalimentare, magazine de panificatie, magazine alimentare si unitati sanitare, in special cabinete de medici de familie. -Zona cu trafic pietonal intensiv, treceri de pietoni, statii de mijloace de transport si parcari
-Demografie: varsta, venituri, proprietari de locuinte sau chiriasi etc.
-Structura arhitecturala: vitrina exterioara mare, oficina luminata si spatioasa
-Gradul de saturatie al zonei, concurenta.
-Cu rare si motivate exceptii (precum deschiderea unor obiective de atractie publica), daca farmacia nu atinge dupa 1 an vanzarile minim estimate, trebuie luata in considerare relocarea afacerii.

2. Analiza financiara
-Vanzarile concurentilor din proximitate – informatii oficiale;
-Cheltuielile de deschidere si amortizarea investitiei;
-Veniturile previzionate pe minim 2 ani, pana la BEP (breack-even point);
-Cheltuielile de intretinere: chirii, cheltuieli administrative si de personal, marketing;
-Marja comerciala previzonata in functie de zona si structura produselor vandute.

3. Intocmirea planului de afaceri
-Bugetul;
-Intocmirea documentatiei pentru inregistrarea juridica a societatii sau punctului de lucru;
-Documentatia pentru institutiile de profil (Colegiul Farmacistilor, Casele de Asigurari, Ministerul Sanatatii,etc);
-Planul arhitectural, mobilierul si zonele de vanzare;
-Documentatii administrative: contracte pentru utilitati, fiscalizare case de marcat, sisteme de securitate, avize si autorizatii pentru amenajari interioare si reclame luminoase etc;
-Necesarul de materiale si echipamente;
-Angajarile si instruirea personalului;
-Contracte cu furnizorii;
-Marketing preliminar;
-Semnalizarea farmaciei.

4. Estimare personalizata de buget (simulare)
-Licenta de functionare 60.000 -150.000 Euro, in functie de localitate
-Garantii si chirii in avans 4.000 - 5.000 Euro
-Amenajarea interioara a spatiului 7.000 - 30.000 Euro (aprox 100 - 250 Euro/mp)
-Mobilier si dotari interioare 5.000 - 40.000 Euro
-Taxe 1.000 - 1500 Euro
-Semnalizare + marketing 2000 - 4000 Euro

O valoare medie de 27.000 euro, fara stocuri de marfa, ar fi multumitoare pentru pornirea unei asemenea activitati..